نحوه یافتن بیزینس کوچ یا مشاور مناسب

نحوه یافتن بیزینس کوچ یا مشاور مناسب

نحوه یافتن بیزینس کوچ یا مشاور مناسب

در دنیای شلوغ و پیچیده امروزی  با وجود این همه تخصص و علم و تجریبیات گوناگون مگر کسب و کاری میتواند بدون استفاده از خدمات مشاوران و کوچها به حیات خود ادمه دهد؟ امروزه وقتی که در اینترنت سیرچ میکنیم مشاهده میکنیم که برای هر اقدامی که در زندگی معمولی بخواهیم انجام دهیم دوره های آموزشی مختلف و مشاورین و کوچهای مختلف وجود دارد. پس چگونه یک کسب و کار میتواند به بقای خود فکر کند درحالی که از خدمات مشاوران و بیزینس کوچها استفاده نکند؟

آنتنی رابیز هم کوچ دارد

در خصوص استفاده از خدمات کوچ ها، بیزینس کوچ ها و مشاورین وقتی کمی تحقیق می کنیم ملاحظه می کنیم که تمامی افراد موفق و حتی کسانی که خودشان کوچ های مطرحی هستند مثل آنتنی رابیز خودشان به شخصه از خدمات کوچینگ دیگران استفاده میکنند. اعتقاد بر این است که فرد یا افرادی باید از بیرون به اقدامات و مسائل ما نگاه کنند و طبعا راهکارهایی را رائه دهند.

مثالی که در اینگونه موارد میتوان مطرح کرد این است که فرض بگیریم شما در حال بالا رفتن از یک کوه است و یک مشاور یا کوچ از بالای کوه در حال مشاهده کردن مسیر های مختلف است هرچند که در شرایط خاص وی نمیتواند به شما بگوید دقیقا چه مسیری را انتخاب کنید ولی میتواند بهترین مسیرها را پیشنهاد دهد.

چگونه دانشمندان قدیمی بر همه علوم تخصص داشتند؟

وقتی تاریخ را مطالعه کنیم ملاحظه میکنیم که دانشمندان قدیمی تقریبا در تمامی علوم تخصص و سررشته داشتند افرادی مثل ابو علی سینا، زکریای رازی و … نجوم، طب، ریاضیات و … درآن زمان علوم در زمان طفولیت خود بسر میبردند ولی امروزه چنین امکانی وجود ندارد همه چیز تخصصی شده جهانی توسعه یافته با تعداد زیاد مسئله و علوم متفاوت که هرکدام تخصص ها و گرایشهای مخصوص به خود دارند.

برای مثال تخصص های رشته پزشکی را در نظر بگیرید! امروز دیگر کسی نمیتواند در همه علوم تخصص داشته باشد. همه چیز تخصصی شده است و به همین دلیل استفاده از خدمات مشاوران کسب و کار و بیزینس کوچها در محیط های بیزینسی شدیدا توصیه می شود. چرا که یک کسب و کار با تعداد بی شماری تخصص در ارتباط است و هریک از این تخصص ها مشاوران و کوچ های مخصوص به خود را دارد.

نحوه یافتن بیزینس کوچ یا مشاور مناسب

زیاده روی در استفاده از خدمات مشاوران

مثل همه موارد دیگر که عدم تعادل آن خوب نیست، زیاده روی از استفاده از خدمات مشاوران و کوچها هم باعث نتایج عکس میشود. چراکه هر مشاور و کوچی بر اساس تجربیات و معلومات خودش راهکارهایی را ارائه میدهد که بعضی اوقات استفاده همزمان از خدمات چند مشاور یا کوچ همزمان تداخل ایجاد میکند چراکه راههای رسیدن به نتیجه مطلوب بیشمار است و فقط یک راه وجود ندارد اما بعضی اوقات استفاده از دو یا چند راه همزمان تضاد ایجاد میکند.

یافتن بیزینس کوچ یا مشاور مناسب

یکی از مهمترین اقدامات یافتن یک کوچ یا مشاوری است که قابل اعتماد باشد و برای ما راهکارهایی داشته باشد که مشکل مارا حل کند نه اینکه به مشکلات ما اضافه کند. همانطور که در یک مقاله با عنوان ” مقایسه مشاوره های کسب و کار به صورت حضوری یا آنلاین”  اشاره شده است امروزه برای هر فرد این امکان وجود دارد که به راحتی و با صرف وقتی معقول یک مشاور یا کوچ یا بیزینس کوچ مناسب پیدا کند چرا که به صورت آنلاین هم میتوان نظرات دیگران را راجع به خدمات بیزنس کوچینگ یا مشاوره کسب و کار آن فرد یا موسسه خواند و هم میتوان به صورت آزمایشی از خدمات بیزینس کوچینگ حضوری یا آنلاین استفاده کرد و بعد تصمیم مناسب را گرفت .

تخصصی شدن مشاوره کسب  و کار

امروزه با توجه به وسعت تخصص ها و علوم مشاوران کسب و کار هم میبایست تخصصی تر کار کنند برخی از مشاوران کسب و کار یا بیزینس کوچها هستند که به صورت جنرال خدمات ارائه میدهند و خدمات آنها به طور عمومی برای کسب و کارهایی که در الفبای کسب و کار مشکل دارند بسیار موثر است اما برای شرکت های بزرگ که ساختاره ها سازمان یافته تری دارنداستفاده از خدمات متخصصین در حوزه هایی خاص مثل منابع انسانی، یا امور مالی، رهبری، بازاریابی و فروش و غیره موثر تر خواهد بود.

خدمات مشاوره کسب و کار و بیزینس کوچینگ سنیکا در اصفهان

مرکز سنیکا خدمات مشاوره ای و بیزینس کوچینگ خود را بر پایه دادن احساس خوب به صاحبان کسب و کارها ارائه میدهد. در تمام خدمات بیزینس کوچینگ آنلاین و دوره تخصصی کوچینگ کسب و کار در اصفهان یا حضوری که در خدمت صاحبان کسب و کار عزیز هستیم. همانطور که در مقاله ای با عنوان “هرم موفقیت”  به طور کامل مطرح کرده ایم  قبل از هرچیز از باورها و افکار در خصوص مسائل شغلی باید شروع کرد. برای رسیدن به احساس خوب در مدریت کسب و کار وقتی افکار اصلاح شود بقیه موارد راحت تر اجرا و اصلاح میشود.

بعد از اصلاح باورها هدفگذاری و برنامه ریزی، سپس اقدام گرایی و عملگرایی، قدم بعدی برنامه ریزی برای آموزش و نهایتا فراگیری دانش مالی در مرکز مشاوره سنیکا توسط سنا غیور برنامه ریزی شده است. وقتی یک نفر مراجع با این مراحل پیش میرود به صورت تضمینی در انتهای جلسات با رسیدن به احساس خوب راهکارهایی را ابداع میکند که به هیچ عنوان هیچ مشاور دیگری نمیتواند به وی ارائه دهد چرا که اعتقاد اصلی ما این است که هیچ کس به جز صاحب کسب و کار بهترین راهکارها را برای کسب و کار خود ندارد و فقط باید کمی ذهن وی منظم شود تا بتواند به این راهکارها دست پیدا کند.

کلام آخر

اگر بخواهیم در یک جمله مقاله فوق را خلاصه کنیم ” امروزه کسب و کارها ناگزیر از استفاده خدمات بیزینس کوچها و مشاوران هستند” که این موضوع باعث میشود کسب و کارها در فضای رقابتی سنگین امروزی و همچنین با این نرخ ارز سرسام آور که نیاز به بهره وری را صد چندان کرده است، به فعالیت خود راحتتر ادامه دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *