همانطور که در مقاله  “آموزش بیزینس کوچینگ در اصفهان” بطور جامع بررسی شد، اصفهان یکی از شهر هایی است که دارای کسب و کارها و صنایع بزرگ و کوچک بی شماری است و با توجه به نرخ ارز موجود تمامی این کسب و کارها میبایست بهره وری خود را دو برابر کنند تا بتوانند در بازار باقی بمانند و این موضوع نیاز مدیران و صاحبان این کسب و کارها را به استفاده از کوچ ها و بیزینس کوچ های خبره افزایش داده و بلکه ضروری نموده است. خوشبختانه مرکز مشاوره سینیکا به ساختاری برای همراهی با مدیران و صاحبان کسب و کارها دست یافته است که در کوتاه ترین زمان ممکن(حداکثر 5 جلسه یک ساعته بسیار ارزشمند) باعث افزایش احساس رضایتمندی و شادی مدیران و صاحبان کسب و کارها از انجام فعالیت های خود به طرز چشم گیری میشود و حد اکثر ظرف مدت یکسال افزایش سه تا پنج برابری درآمد را (به شرط انجام فعالیت ها) باعث میشود.

انواع دوره های کوچینگ کسب و کار در اصفهان

آموزش بیزینس کوچینگ یا انجام آن برای کسب و کار های اصفهانی بسته به صلاحدید مدیران و صاحبان کسب و کارها میتواند به دو صورت یعنی مشاوره حضوری کسب و کار در محل مشتری یا به صورت انلاین تصویری یا صوتی برگزار شود. این در حالی است که سایر نقاط کشور گزینه دوره های حضوری را به صورت محدود تری دارند. از آنجایی که پیشنهاد ما برای کسب و کار ها این است که خودشان این فرایند را فرا بگیرند که بتوانند از مهارت های کوچینگ در ارتباط با کارمندان شرکا و مشتریان خود استفاده کنند ما این آموزش ها را در کنار انجام بیزینس کوچینگ ارائه میدهیم که بعد از اتمام دوره مراجعین خودشان بتوانند از این مهارت به نحو احسن استفاده کنند.

دوره تخصصی کوچینگ کسب و کار در اصفهان

دوره مقدماتی و پیشرفته کوچینگ کسب و کار در اصفهان

سرفصل های دوره مقدماتی کوچینگ کسب و کار در اصفهان که سرفصل های آن در مقاله ” آموزش بیزینس کوچینگ در اصفهان” به آن پرداخته شد به شرح ذیل می باشند:
1. کشف باورها و افکار محدود کننده اصلی
2. ارائه تمرینات و راهکارهای صد در صد تضمینی برای اصلاح باورهای محدود کننده فوق
3. کشف رسالت کسب و کار و انجام هدف گذاری مقدماتی بر اساس شرایط، امکانات و ارزشهای صاحبان کسب و کار
4. انجام مراحل هدف گذاری پیشرفته و برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف
5. انجام پیگیری های منظم از طرف مرکز مشاوره و کوچینگ به جهت انجام برنامه های فوق توسط مراجعین
6. معرفی مقدماتی بیزینس مدل کنوس (بوم کسب و کار)
7. آموزش های مدیریت امور مالی و اصلاح باورهای محدود کننده در این خصوص

سرفصل های دوره پیشرفته کوچینگ کسب و کار در اصفهان

در دوره های پیشرفته کوچینگ کسب و کار اصفهان به فراخور نیاز و درخواست مدیران و صاحبان کسب و کار میتوان سرفصل های دوره را تنظیم نمود ولی به طور کلی دوره پیشرفته شامل سرفصل های ذیل میباشد که البته میتوان اولویت بندی آنها را تغییر داد یا حتی برخی از انها را انتخاب نمود :
1. بررسی عمیق 9 بخش اصلی بوم کسب و کار یا بیزینس مدل کنوس شامل:
1) بخش بندی مشتریان: در این بخش که باید به صورت دوره ای باید چک شود به کمک مراجع به این سوالات پاسخ داده میشود مشتری شما کیست ؟ چرا بخشبندی مهم است ؟ چگونه میتوانم در ارائه خدمات و محصول به مشتریان موفق تر باشم؟
2) ارزش پیشنهادی: در این بخش به این سوالات اساسی باید پاسخ داده شود: محصول چیست ؟ چه مشکلی را حل میکند ؟ چه ارزشی را به مشتریان ارائه میکند ؟ کدامیک از موارد ذیل را در ارائه خدمت یا محصولم رعایت میکنم ؟ ارسال سریع، تخفیف، قیمت مناسب، کیفیت، طراحی خوب، پاسخ گویی سریع، گارانتی وارنتی، اقساط و چک هدیه دادن و …
3) کانال های ارتباط با مشتری: در این بخش به این سوالات پاسخ داده میشود چگونه مردم از وجود شما اگاه میشوند؟ چگونه محصول شما به دست مشتری میرسد ؟ چه برنامه هایی برای وفادارسازی مشتریان داریم؟
4) چارچوب تعامل با مشتری: چگونه با مشتری ارتباط برقرار میکنم که بتوانم احساسات او را درگیر کنم.
5) مدل درآمدی: طریقه کسب در آمد من در کسب و کار چگونه است؟ چرخه خرید مشتری چگونه است؟
6) فعالیت های کلیدی: در این بخش باید ما باید فعالیت های غیر ضروری را به حداقل برسانیم بر روی فعالیت های اصلی تمرکز کنیم مدیریت منابع انسانی بازاریابی طراحی و ساخت محصول و غیره . چه فعالیت های کلیدی قبل از فروش چه فعالیت هایی حین فروش و چه فعالیت هایی پس از فروش کلیدی است و باید انجام شود.
7) منابع کلیدی: منابع اصلی من از حیث نیروی انسانی، منابع مالی منابع فیزیکی و معنوی چیستند؟
8) شرکای کلیدی: چه کسانی یا چه سازمانهایی به ما در فروش محصولات یا خدماتمان کمک میکنند؟
9) ساختار هزینه ای مربوط به کسب و کار: بررسی هزینه ها از حیث ثابت و متغیر ، از حیث با اهمیت بودن ، اصلی بودن و فرعی بودن بررسی و طبقه بندی میشوند.
2. استراتژی های بازرایابی انلاین و افلاین
3. تکنیک های مذاکره
4. تحلیل کسب و کار
5. سیستم سازی
6. مدیریت منابع انسانی
7. استراتژی کسب و کار
8. آموزش کوچینگ برای مدیران و صاحبان کسب و کار

نتیجه گیری

بر اساس مطالب مطرح شده در این مقاله شاید به نظر مدیران و صاحبان کسب و کار در اصفهان یا هر کجای دیگر دنیا میتوان از سرفصل های دوره پیش رفته شروع کرد این در حالی است که نظر ما کاملا متفاوت است و سنگ زیر بنای موفقیت در کسب و کار از باورها و افکار مدیریان و صاحبان کسب و کارها شروع میشود و تازمانی که این باورها و افکار محدود کننده کشف و اصلاح یا تعدیل نشوند اگر تمام علوم مدیریتی و اصولی یک کسب و کار رعایت شود نهایتا نتیجه مطلوب حاصل نمیشود برای مثال اگر یک مدیر کسب و کار اعتقاد داشته باشد که اوضای اقتصادی مردم خراب است و مشتری کم شده است پول نقد در دست مردم نیست او هرگز نمیتواند با رعایت حتی تمام اصول بازاریابی مشتریان مناسبی پیدا کند چرا که اقدامات او احتمال قوی پیگیری نمی شود و نهایتا نتیجه مطلوب نمیدهد. یا در نظر بگیریم که یک مدیر کسب و کار به دلیل باورهایی که دارد نمیتوانم به موقع نه بگوید و این به راحتی باعث میشود یک کسب و کار به راحتی رفته رفته از بین برود(این مورد اخیر را به عینه مشاهده کردم)