افراد موفق روز اول هفته را چگونه شروع میکنند؟

افراد موفق روز اول هفته را چگونه شروع میکنند؟

یکی از کارهایی که برای موفق شدن میتوان و باید انجام داد مطالعه زندگی و عادت های رفتاری انسانهای موفق است که اصطلاحا به این کار مهندسی معکوس گفته میشود. از این مطالعات میتوان به ساختارهایی رسید که ما را در زندگی و کسب و کارمان موفق کند. از جمله مهمترین عادت های رفتاری انسانهای موفق که به شدت در موفقیت تاثیر گذار است شروع کردن روز اول هفته است .

حتما حتما یک روز تعطیل باشید

یکی از نکات مهمی که افراد موفق معمولا رعایت میکنند و باید به آن توجه کرد این است که شما باید در طول هفته یک روز تعطیل داشته باشید به این ترتیب که در آن روز اصلا روتین های معمولی روزهای عادی وجود نداشته باشد و ذهن بتواند استراحت کند. به این ترتیب که اگر شما شغلی دارید که در آن فعالیت های فکری زیادی انجام میدهید اگر در روز آخر هفته فعالیت فیزیکی زیادی داشته باشید خیلی بهتر است تا اینکه همان فعالیت فکری روتین را انجام دهید.

افراد موفق روز اول هفته را چگونه شروع میکنند؟

کمی زودتر از خواب بیدار شوید

یکی دیگر از عادت های انسانهای موفق این است که صبحها زود از خواب بیدار میشوند و یک روتین مشخص را که شامل مدیتیشن، نرمش، نوشتن و اولویت بندی ، خوردن صبحانه و غیره است اجرا میکنند. در کتابی که تالیف کردم با عنوان “دیگر باورهای موفق” میخوانیم : ” شب‌ها زود بخوابید. شب‌ها ساعت 10 یا حداکثر 11 بخوابید و صبح زود، هنگام طلوع آفتاب از خواب بیدار شوید. چه بخواهید، چه نخواهید، استفاده کردن از ساعات اولیه صبح، درست قبل از کار، شاید کلید زندگی و کار موفق باشد. وندرکم (Vanderkam) در یک نظرسنجی که از ۲۰ مدیر موفق انجام داده است، به نتایج جالبی رسیده است. ۹۰ درصد آن‌ها در روزهای کاری، پیش از ساعت ۶ صبح از خواب بیدار می‌شوند. برای مثال مدیرعامل دیزنی، باب آیگِر، هر روز ساعت 4:30 از خواب بیدار می‌شود و به مطالعه می‌پردازد. مدیرعامل پپسی، ایندرا نویی، رأس ساعت ۴ صبح از خواب برمی‌خیزد. مارگارت تاچر هر روز صبح ساعت 5 بیدار می‌شد، آرتور کاستلر ساعت 4 از خواب بیدار می‌شد.

افراد موفق صبح روز اول هفته کمی زود تر از روز های دیگر از خواب بیدار میشوند و از این فرصت برای آماده سازی ذهن و فکر و اولویت برنامه های هفته استفاده میکنند این موضوع باعث میشود با آرامش بیشتری هفته را شروع کنند.

روز اول هفته، زودتر از روز های دیگر در محل کار حاضر شوید

مدیران موفق اصولا روز اول هفته را زودتر در محل کار حاضر میشوند، دستور میدهند که میز و اتاقشان کاملا تمیز باشد و برنامه های هفته را مرور میکنند. خود را از لحاظ ذهنی آماده میکنند برای شروع یک هفته پر انرژی

نه گفتن به حواس پرتی ها

یکی از مواردی که اغلب اوقات باعث میشود هفته یا روز خوبی را شروع نکنیم این است که به موقع نه نمیگوییم. کافی است در روز اول هفته یکی از مدیران یا کارمندانمان درخواستی یا دستور کاری را به ما ارجاع دهد و ما به موفق نه نگوییم و این موضوع باعث میشود کل هفته ما تحت تاثیر قرارگیرد. عمدتا زمانی این اتفاق می افتد که لیست کارهای خود را مشخص نکرده ایم و اصولا هیچ اولویت بندی انجام نداده ایم که اگر به روش انسانها و مدیران موفق در روز اول هفته این کار را انجام داده باشیم به کارهایی که نباید انجام شوند و در اولویت های ما نیستند به راحتی و به طور ساختار یافته نه میگوییم.

افراد موفق روز اول هفته را چگونه شروع میکنند؟

نقش مدیتیشن و تجسم در ابتدای هفته 

یکی از روتین هایی که انسانهای موفق در ابتدای صبح انجام میدهند مدیتیشن است اما در روز اول هفته برخی از افراد موفق بعد از اینکه کارهای خود را اولویت بندی میکنند به تجسم راهکارهایی برای مسائل طی هفته میپردازند البته این موضوع به صورت علمی قابل اثبات نیست اما بسیاری از انها از این روش به عنوان یک روش کارآمد یاد میکنند همانطور که در کتاب تجسم خلاق اثر شاکتی گواین میتوانیم نشانه های آن را ببینیم. البته در این نوع تجسم مهم این است که تمرکز روی راه حل مسائل باشد نه خود آنها جالب است که بدانید انسانهای معمولی اغلب تمرکزشان بر روی خود مشکلات است و دائما در حال تجسم کردن آن مشکلات و بلاهایی هستند که ممکن است بر سرشان بیاید.

استفاده از عادت های انسانهای موفق در خدمات مشاوره و بیزینس کوچینگ مرکز سنیکا

یکی از مواردی که سنا غیور بنیان گذار حس خوب در کسب و کار به عنوان مشاور کسب و کار و بیزینس کوچ در جلسات دوره تخصصی کوچینگ کسب و کار در اصفهان، بیزینس کوچینگ آنلاین و حضوری و همچنین جلسات مشاوره آنلاین و حضوری کسب و کار انجام میدهد توجه به عادت های انسانهای موفق است همانطور که پیشتر گفته شد در کتاب دیگر باورهای مدیران موفق تالیف سنا غیور عادتهای مهم انسانها موفق بررسی و تجزیه تحلیل شده است.

این موضوع بسیار به صاحبان کسب و کار و کلا انسانها کمک میکند که بجای اینکه بخواهند خودشان برای موفق شدن آرام شدن و شاد شدن همه روش ها را تجربه کنند با مطالعه و مشاوره گرفتن بتوانند راهکارهای انسانهای موفق را تجربه کنند و هرکدام که مناسب شرایط و روحیاتشان است را انتخاب و به عنوان روتین در زندگی خود پیاده کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *