چگونه ایده های پولساز مناسب را پیدا کنیم؟

چگونه ایده های پولساز مناسب را پیدا کنیم؟

ایده های پول ساز

یکی از موضوعاتی که همواره مراجعین ما به خاطر آن برای دوره تخصصی کوچینگ کسب و کار در اصفهان یا مشاوره کسب و کار ثبت نام میکنند، راه اندازی کسب و کارهای پول ساز است. طبعا همه مراجعین در تمام جلسات مشاوره کسب و کار یا جلسات بیزینس کوچینگ حضوری یا آنلاین دنبال ایده های پولسازی هستند که به آنها معرفی شود وآنها بتوانند یکی از آنها را به عنوان مسیر شغلی برای خود انتخاب کرده و در آن مسیر حرکت کنند.

نکته ای که در تمامی این جلسات به عزیزان یادآوری میکنیم این است که قبل از هر چیز بایستی روی افکار و باورهای خود سرمایه گذاری کنند و کار کنند. نفس این تفکر که یک حوزه خاص یا حوزه هایی خاص وجود دارند که آنها پولساز هستند و مابقی کسب و کارها چنین خصوصیتی ندارند اشتباه است چرا که در تمامی رشته ها انسانها و کسب و کارهای موفق و ناموفق هردو وجود دارند. البته این درست است که بر اساس موقعیت جغرافیایی، میزان سرمایه، تخصص و علاقه همچنین بر اساس موقعیت های سیاسی و اقتصادی و حتی اجتماعی میتوان برخی از رشته ها را در یک منطقه خاص پولساز تر از دیگر رشته ها دانست اما این به آن معنی نیست که دیگر شغلها پولساز نیستند.

چه کسب و کاری پولساز است؟

این سوال برای افرادی که مشغول کسب و کار خود هستند بسیار خطر ناک است اگر با پاسخ صحیح همراه نباشد. چرا که این موضوع باعث میشود افراد فکر کنند کسب و کارهای دیگر پولساز تر است و تمرکز کافی روی کسب و کار خود نگذارند. این موضوع  باعث از یک شاخه به شاخه دیگر پریدن میشود که این موضوع شکست شغلی را گارانتی میکند. اما برای افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار جدید دارند یا میخواهند در کنار کسب و کار اصلی خود درآمد دیگری داشته باشند جستجو برای ایده های پول ساز بسیار منطقی و گاها نتیجه بخش است. در ادامه توصیه هایی که معمولا در جلسات بیزینس کوچینگ یا مشاوره سرمایه گذاری کسب و کار در اصفهان به این دو دسته انجام میدهیم را مطرح میکنیم ولی قبل از آن به این سوال پاسخ میدهیم که چگونه ایده های پولساز مناسبتر را پیداکنیم؟

چگونه ایده های پولساز مناسب را پیدا کنیم؟

یکی از مهمترین کارها استفاده از خدمات بیزینس کوچها یا مشاوران کسب و کار است. چرا که در اغلب این جلسات با توجه به تست هایی که گرفته میشود ایده های پولسازی معرفی میشود که ترجیحا به تیپ شخصیتی و علایق فرد مورد نظر نزدیک باشد. مشاوران کسب و کار و کوچها و مشاوران اقتصادی در ضمن میتوانند حوزه های پولساز منطقه جغرافیایی را معرفی کنند. بعد از اینکه با اقتصاددانان و مشاوران مشورت کردید و کسب و کارهای مناسب را یا رشته های مناسب را پیدا کردید، باید به سراغ کسانی بروید که در آن حوزه مشغول به کار هستند و افراد موفقی هستند. حتما میتوانید راهکارهای خوبی از آنها دریافت کنید.

توصیه برای کسانی که در کنار شغل فعلی خود به دنبال ایده های پولساز جدید هستند:

توصیه ای که در تمامی جلسات مشاوره کسب و کار به افرادی که دارای کسب و کارهستند میکنیم این است که هر توسعه یا ایده پولسازی را امتحان کنند که به شغل موجودشان مرتبط باشد. چه به صورت عرضی ویا به صورت طولی . حالا یعنی چه؟ یعنی وقتی یک نفر یک کافی شاپ دارد یک ایده پولساز برای وی تلاش برای فروش دستگاههای مرتبط با یک کافی شاپ است درجالی که اگر همین فرد در کنار کافی شاپ رستوران را راه اندازی کند میتوان گفت به صورت عرضی به توسعه کسب و کار فعلی خود پرداخته است. ولی این فرد اگر به دنبال کسب و کار مرتبط با خودرو برود به احتمال قوی هم تمرکزش از کار خودش برداشته میشود و هم اینکه در کسب و کار جدید نمیتواند موفقیت چندانی کسب کند.

توصیه برای کسانی که قصد راه اندازی یک کسب و کار جدید دارند

توصیه ما برای چنین افرادی این است که در مرحله اول ده شغلی را که به آن علاقه دارند را لیست کنند و اولویت بندی کنند . تهیه این لیست فارغ از بررسی امکانات است و افراد میبایست هرچه را علاقه دارند بنویسند و اولویت بندی کنند. در مرحله بعدی بررسی شرایط و امکانات موجود است. از بین آن ده شغل میبایست آنهایی که شرایطش وجود ندارد را جذف کنند. مثلا فرض بگیرید فردی میخواهد فضا نورد شود البته این خوب است که به عنوان هدف بلند مدت رویای خود را دنبال کند ولی برای کسی که میخواهد در ایران کسب و کاری راه اندازی کند، هدف مناسبی نیست.

در مرحله بعدی فرد باید در اطراف خود بررسی کند و شغلهایی را انتخاب کند که تا حدودی شرایط یا امکاناتی برای وی به نسبت دیگران فراهم است مثلا دوست، یا آشنا یا فامیلی دارد که میتواند به وی کمک کند که مشغول به کار شود البته اگر این مورد نبود هم اشکالی ندارد . در مرحله بعدی حد اقل یک سال شاگردی کردن در حوزه انتخاب شده است. بعد از گذراندن دوره شاگردی حالا موقع اضافه کردن سرمایه یا شریک گرفتن است. اگر کسب و کاری با شرایط فوق راه اندازی شود به احتمال بالای 80 درصد موفق خواهد بود.

ایده های پولساز امروز در ایران چیست؟

برای مثال امروزه در ایران تمام کسب و کارهایی که انرژی مفت را مصرف میکند و محصول تولید میکند بسیار پولساز هستند. منظور از انرژی مفت گاز و برقی است که با یارانه های سرسام آور به شرکت های فولادی یا سیمانی پرداخت میشود. یا تمام کسب و کارهایی که به متالوژی و فولاد وصل باشند، میتوانند پولساز باشند. حتی اگر قصد پیمانکار شدن دارید، برای یک شرکت فولادی ساخت و ساز انجام دهید. چراکه پول آن نقد است و امروزه کسب و کاری موفق است که بتواند جریان نقدی خود را به خوبی مدیریت کند.

تمام کسب و کارهایی که به پتروشیمی وصل است پولساز است تمام کسب و کارهایی که به کشاورزی وصل است البته در مناطقی که آب وجود دارد بسیار پولساز هستند. چرا که شما میتوانید محصولات را صادر کنید و نرخ ارز موجود بسیار این کار را سودآور میکند. به طور کلی تمامی کسب و کارهایی که درآمد های ارزی به همراه داشته باشند با این نرخ ارز، پولساز هستند. مثلا یک شرکتی که کارهای برنامه نویسی یا سئو سایت در اصفهان انجام دهد. کارهای گرافیکی برای شرکت های خارجی نیز بسیار پولساز است. به طور کلی بسیاری از درآمدهایی که بتواند از طریق ارتباطات آنلاین یا افلاین کسب شود سود آور هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *