خلاصه کتاب کار عمیق نوشته کارل نیوپورت

خلاصه کتاب کار عمیق نوشته کارل نیو پورت

یکی از بهترین کتابهایی که در حوزه موفقیت و پیشرفت میتوان یافت کتاب کار عمیق است. در تمامی مشاوره های آنلاین کسب و کار یا دوره تخصصی کوچینگ کسب و کار در اصفهان آنلاین یا حضوری به مراجعین خود خواندن این کتاب را پیشنهاد میکنیم، چرا که مشکل عدم تمرکز امروزه گریبانگیر همه شده است. به خصوص کسانی که مدیران کسب و کارها هستند؛ از چند وظیفگی بیشتر از دیگران رنج میبرند.

آنها دائم در حال کار و تلاش هستند، اما همواره وقت کمتری برای انجام کارها دارند. از آنجا که سنا غیور بنیان گذار حس خوب در کسب و کار در ایران است به شما توصیه میکند برای رسیدن به احساس خوب باید به تعادل بین کار و زندگی دست پیدا کنید واین کتاب یکی از ابزار های موجود است برای کمک به مدیران و صاحبان کسب و کار ها برای رسیدن به این مهم.

خلاصه کتاب کار عمیق اثر کارل نیوپورت

امروزه توانایی ما برای تمرکز بر کارهایی که برای ما اولویت دارند کاهش یافته است و یکی از دلائل اصلی این ماجرا تکنولوژی هایی است که اطراف خود داریم . با خواندن این کتاب شما میتوانید یک کار عمیق و متمرکز انجام دهید .

این کتاب برای تمام کسانی که دوست دارند روی انجام کارهایشان تمرکز کافی داشته باشند یا کسانی که میخواهند از زمان خود بهترین استفاده را داشته باشند مناسب است. کسانی که رسانه های اجتماعی زمانشان را هدر میدهد. کارمندانی که دنبال افزایش بهره وری هستند، یا مدیرانی که احساس میکنند دائما در حال کار کردن هستند ولی باز هم کارها باقی میمانند.

میتوانید پتانسیل واقعی خود را از طریق کار عمیق تحقق بخشید. امروزه فناوری تمام توان و انرژی ما را گرفته است و حواس پرتی ما را بیشتر کرده است ما باید یاد بگیریم که به کارهای عمیق و متمرکز بپردازیم. طی آزمایشات انجام شده یک ساعت کار عمیق برابری میکند با چهار ساعت کار غیر متمرکز.

برای اینکه بدانیم نوتیفیکیشن های شبکه های اجتماعی چقدر وقت ما را میگیرند کافیست یک روز یادداشت کنیم. وقتی جمع زمان را ببینیم به این نتیجه خواهیم رسید که بهترین راه این است که نوتیف های خود را خاموش کنیم و فقط در زمانهای خاصی سراغ گوشی برویم.

خلاصه کتاب کار عمیق نوشته کارل نیو پورت

چند وظیفگی و حواس پرتی دشمنان بهره وری هستند. همه فکر میکنند چند وظیفگی استفاده از وقت است ولی این دقیقا برعکس است در دانشگاه مینسوتا تحقیقاتی انجام شد و مشخص شد که چرا چند وظیفگی بهره وری را پایین بیاورد در این آزمایش مشخص شد ما نمیتوانیم تمام تمرکزمان را بین دو یا چند کار تقسیم کنیم در کتاب کار عمیق اشاره شده که پسماند توجه تمرکز ما را کم میکند.

هنگان تغییر از کار الف به ب هنوز نیمی از تمرکز ما روی کار الف است و فقط نیمی از آن روی فعالیت ب معطوف میشود. به همین ترتیب کارهای بعدی که اضافه میشوند تمرکز کمتری را به خود اختصاص میدهند چراکه بیش از 80 درصد از توجه ما به کار الف و ب معطوف است. حال شما فکر کنید که نگاه کردن شما به گوشی و دیدن یک پیام چقدر میتواند به بهره وری و تمرکز شما ضربه بزند.

انجام کارهای کوچک باعث میشود که فکر کنیم خیلی سرما شلوغ است در صورتی که این کارها هیچ اهمیتی ندارند و فقط زمان ما را اشغال میکنند. برای اینکه دچار انجام کارهای کم اهمیت نشویم باید برنامه ریزی داشته باشیم و اقداماتمان را بر اساس اهدافمان اولویت بندی کنیم.

استراتژی های کار عمیق

نکته قابل توجه این است که اگر انگیزه داشته باشید میتوانید کار عمیق انجام دهید.

  1. استراتژی عزلت: باید تمام عوامل حواس پرتی را شناسایی و حذف کنید. و در یک زمان مشخص مانند راهبه ها بدون هیچ وسیله ی اضافه به کاری که باید انجام دهید بپردازید تا زمانی که آن کار به نتیجه مطلوب برسد. به تمام اطرافیان نیز اعلان کنید که در آن زمان اصلا مزاحم شما نشوند گوشی و تلفن و هر وسیله دیگری که باعث حواس پرتی است را از خود دور کنید.
  2. استراتژی دوقطبی: با تعیین زمان مشخص برای انجام کار عمیق به کار معین میپردازید و باقی وقت برای دیگر کارها.
  3. استراتژی موزون : عادت انجام کار عمیق در زمان مشخص مثلا 90 دقیقه و بعد استراحت به مدت 15 دقیقه
  4. استراتژی روزنامه نگاری: در این استراتژی زمان مشخصی برای کار عمیق مشخص نمیشود. در این استراتژی هر زمانی که فرصتی دست داد به کار عمیق میپردازید.

انجام کار عمیق عمدی و مطلوب است و نیاز به آداب و رسوم از پیش تعیین شده  دارد. البته هر کس روش های خودش را خواهد داشت. خاموش کردن گوشی،  رفتن به طبیعت، بستن درب اتاق و عدم ارتباط با دیگران و …

موانع سر راه کار عمیق

بسیار از اوقات بدن شما اگر خسته باشد انرژی ندارد که کار عمیق انجام دهد، ورزش، استراحت و مصرف ویتامین انرژی و تمرکز را بالا میبرد و امکان کار عمیق را به شما میدهد. این را بدانید که مغزهای ما عادت کرده به حواس پرتی و ایجاد عادت کار عمیق کمی زمانبر است. برای تربیت مغز بهترین کار مدیتیشن است.

برای اینکه مغز خود را عادت دهید سعی کنید هر زمان هرکاری را که انجام میدهید دقیقا به همان کار توجه کنید. موقع غذا خوردن فقط غذا بخورید و به چیزدیگری توجه نکنید؛ موفع راه رفتن، موقع دوش گرفتن و ….

یکی دیگر از موانع اینترنت است. برای برداشتن این مانع از سر راه بهتر است 30 روز از تمام شبکه های اجتماعی فاصله بگیرید و بعد نتیجه را بررسی کنید. متوجه خواهید شد که چیز خاصی را از دست نداده اید مگر اینکه کار شما به آن وابسته باشد در این صورت باید برنامه ریزی متفاوتی داشته باشید.

برنامه ریزی برای برای بازیابی انرژی

از سر کار که بر میگردید باید ایده هایی داشته باشید که خستگی را بیرون ببرید و کارهای مورد علاقه را انجام دهید. ما هر شب در یک روال تکراری گیر افتاده ایم یا تلویزیون یا گوشی و این باعث میشود موقع خواب احساس خستگی بیشتری داشته باشیم و به همین ترتیب روز بعد را از دست میدهیم.

خلاصه کتاب کار عمیق نوشته کارل نیوپورت

اگر برنامه ریزی کنید میتوانید فکر خود را متمرکز کنید. در یک برگه وظایف شخصی و کاری خود را به تفکیک در دو ستون مجزا بنویسید. زمانهای مناسب برای انجام هریک از کارهای یادداشت شده بگذارید. از برنامه اوقات فراغت به بهترین شکل استفاده کنید. برنامه ریزی برای شبها و آخر هفته ها داشته باشید. مهمترین اقدام این است که کار خود را به خانه نیاورید. ایمیلها را در خانه جواب ندهید و فضای ذهنی خود را از کار کردن دور کنید تا بتوانید برای روز آینده انرژی لازم را داشته باشید.

مطالعه، ورزش و بودن در کنار عزیزان را بگذارید. کار را از زندگی شخصی خود جدا کنید تا انرژی بدست آورید. حواس پرتی ها در همه جای دنیا هستند و باعث شده که به چند وظیفگی روی آوریم و بهره وری را پایین آورده است ولی میتوان با تمرکز و کار عمیق بهره وری را بالا ببریم. برنامه ریزی کمک میکند که به همه کارهای خود برسیم.

در دفترچه یادداشت کنید چه زمانی چه کارهایی را باید انجام دهید. با داشتن یک مدیریت قوی در جداسازی زمان کاری از زمان استراحت نتایج شگفت آوری به دست خواهید آورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *