معرفی کتاب”راه اندازی کسب و کار در 7 روز”

معرفی کتاب”راه اندازی کسب و کار در 7 روز”

اثر : دن نوریس

در دنیای پر از تلاطم و پیشرفت امروز رسیدن به ایده های نو برای راه اندازی استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین بسیار لذت بخش و پر طرفدار شده است. یکی از کتابهایی که در این زمینه به نظر من فوق العاده است کتاب راه اندازی کسب و کار در هفت روز اثر دن نوریس است.

چگونه به یک ایده مناسب برای استارتاپ برسیم ؟

قبل از هر چیز برای اینکه بتوانید به یک ایده عالی برای راه اندازی و مدیریت کسب و کار در اصفهان دست پیدا کنید باید سعی کنید به این سوالات پاسخ دهید : آیا این ایده وظایف روزانه لذت بخش برای شما به همراه دارد؟ آیا در این ایده تناسب محصولات وجود دارد؟ آیا مدل کسب و کار مناسبی برای آن تعریف کرده اید؟ آیا در صورتی که همه چیز درست باشد به سود آوری می رسد؟ آیا پنانسیل بازارهای بزرگ و بین المللی را دارد؟ آیا امکان راه اندازی سریع وجود دارد؟  زمانی که به پاسخ های مناسبی برای سوالات فوق دست پیدا کردید میباست تلاش کنید یک نام تجاری قابل قبول برای آن ایده انتخاب کنید.

چگونه برای ایده خود یک نام تجاری انتخاب کنیم  :

برای اینکه بتوانیم برای ایده استارتاپ خود یک نام تجاری مناسب پیدا کنیم باید به این سوالات پاسخ دهیم : آیا قبلاً گرفته شده است؟آیا ساده است؟آیا تلفظ آن آسان است؟آیا دوستش دارید؟آیا برای ایده شما منطقی است؟

اهمیت اقدام کردن

حال که به ایده قابل قبول خود دست پیدا کرده اید و یک نام در خور برای آن یافته اید میبایست اقدام کنید. همانطور که میدانید فاصله بین یک ایده عالی و یک کسب و کار موفق بسیار زیاد است و این فاصله فقط و فقط با اقدام کردن طی میشود. چرا که وقتی ما اقدام میکنیم نقاط قوت و ضعف ایده خود را متوجه شده و خیلی راحتتر میتوانیم برای قدم های بعدی برنامه ریزی کنیم. برای اینکه یک کارآفرین موفق باشید تمام فکر و ذکر شما باید رشد کسب و کارتان باشید. باید برای حل مشکلاتی که مردم حاضرند برای آن هزینه پرداخت کنند راه حل داشته باشید تا کسب و کار موفقی داشته باشید.

چگونه شروع کنیم؟

حال که اهمیت تعهد و اقدام را متوجه شدیم باید اولین اقدام سیستماتیک خود را استارت بزنیم و آن انتخاب روش هایی است که به وسیله آنها بازاریابی موثری انجام دهیم و مشتریان را از وجود خودمان و محصول یا خدماتمان آگاه کنیم برای این کار روش های مختلفی وجود دارد اما اگر بخواهیم طبق پیشنهادات کتاب پیش برویم میتوانیم به این موارد اشاره کنیم : تولید محتوا در اصفهان ، شروع به ارسال ایمیل، تولید پادکست، ایجاد گروههای انلاین، وبلاگ نویسی در وب سایت و شبکه های اجتماعی مربوط، برگزاری وبینارها و سمینارهای مختلف ، انتخاب رسانه های تبلیغاتی مناسب و ارائه خدمات یا محصولات رایگان

شعار مرکز بیزینس کوچینگ ایران در بیزینس کوچینگ این است که انضباط فردی یعنی انجام کارها مناسب در زمان درست چه خوشمان بیاید چه خوشمان نیاید. امیدوارم که این خلاصه کتاب شما را به تهیه و مطالعه این کتاب ترغیب کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *