اگر شما از طریق سایت ما با خدمات مشاوره آنلاین ما آشنا شده‌اید، این فرصت را از دست ندهید! در صورتی که پس از مطالعه این مقاله با ما تماس بگیرید، می‌توانید از 20 درصد تخفیف ویژه برای اولین جلسه مشاوره آنلاین خود بهره‌مند شوید. این تخفیف به عنوان هدیه‌ای از طرف ما به شما تقدیم می‌شود تا بتوانید با آسودگی خاطر و هزینه‌ای کمتر، از خدمات مشاوره تخصصی ما استفاده کنید.

ده تکنیک برای افزایش کارایی مغز

رازهای شگفت‌انگیز برای افزایش کارایی مغز: گامی بلند در مسیر موفقیت!

آیا در آرزوی ذهنی قدرتمند، حافظه‌ای قوی و هوشیاری بی‌نظیر هستید؟

آیا آماده‌اید با رازهای شگفت‌انگیز، گامی بلند در مسیر موفقیت بردارید؟

در این مقاله، با ده تکنیک ساده و عجیب اما فوق‌العاده آشنا شدید که به شما کمک می‌کنند تا:

  • سلول‌های مغزی خود را تقویت و رشد دهید.
  • حافظه و هوشیاری خود را به طور چشمگیری ارتقا دهید.
  • تعادل بین نیمکره‌های مغزی خود را برقرار کنید.
  • خلاقیت و قدرت تجسم خود را افزایش دهید.
  • از زندگی شادتر و پربارتر لذت ببرید.

اما این فقط آغاز ماجراست! من، سنا غیور، با سال‌ها تجربه در حوزه مدیریت، کارآفرینی و علم اعصاب، اینجا هستم تا شما را در این مسیر یاری رسانم.

با من همراه شوید تا با خدمات منحصر به فرد خود، به شما کمک کنم تا:

  • با انجام تمرینات تخصصی و هدفمند، به حداکثر توانایی‌های ذهنی خود دست پیدا کنید.
  • موانع ذهنی خود را شناسایی و از بین ببرید.
  • مهارت‌های حل مسئله و تصمیم‌گیری خود را ارتقا دهید.
  • با استرس و اضطراب مقابله کنید و تمرکز خود را افزایش دهید.
  • و به اهداف شخصی و شغلی خود با قدرت و سرعت بیشتری برسید.

علاوه بر این، می‌توانید با خرید دوره‌های آموزشی من یا کتاب “دیگر باورهای مدیران موفق، دانش و مهارت‌های خود را در زمینه  باورها، مدیریت و کارآفرینی ارتقا دهید و گامی بلند در جهت موفقیت بردارید.

همانطور که میدانیم برقراری تعادل بین نیم کره های مغز بسیار در موفقیت تاثیر گذار است. اغلب افرادی که از این تعادل بهره مند هستند زندگی شادتر و راحت تری را تجربه میکنند. نکته قابل توجه این است که اغلب ما تحت تاثیر تربیت مستقیم یا غیر مستقیم خانوادگی یکی از نیمکره های مغزمان قوی تر از دیگری است، البته خبر خوب این است که با انجام یک سری تمرینات فیزیکی و ذهنی میتوان تعادل بین دو نیمکره را تا حد زیادی ارتقا داد. تمریناتی مثل انجام “سوپر برین یوگا” نه تنها به افزایش این تعادل کمک میکند بلکه برای افزایش حافظه و هوشیاری نیز موثر است.

در این مقاله سعی کردیم چند تکنیک ساده ولی عجیب را معرفی کنیم که باعث رشد و تقویت سلول های مغزی میشود. دانشمندان معتقدند اگر ذهن ما بتواند همزمان یکسری فعالیت فیزیکی را با احساس مناسب انجام دهد قدرت بیشتری پیدا میکند.

  1. مسواک زدن با دست مخالف: این کار باعث میشود قسمت هایی از مغز که قبلا درگیر نبوده اند فعال شده و در فعالیت های آینده به کمک فرد بیایند.
  2. پرهیز کردن از انجام کارهای تکراری: به طور کلی زمانی که فعالیتی تکرار میشود مغز ما فقط از قسمت های خاصی استفاده میکند و فقط کافی است شما ترتیب را بر هم بزنید مثلا از یک مسیر جدید به پیاده روی یا محل کار بروید از لباسهای متفاوت استفاده کنید یک غذای غیر عادی برای صبح استفاده کنید. روتین ها را برهم بزنید این موضوع به مغز اجازه میدهد از سلولهای بیشتری استفاده کند و این امر باعث افزایش هوشیاری و حافظه میشود.

ده تکنیک برای افزایش کارایی مغز

  1. با چشم بسته دوش بگیرید. اگر مراقب خود باشید که لیز نخورید یکی از تکنیک هایی است که به مغز شما اجازه میدهد قسمت هایی را که لمس میکنید را به صورت جدید در نظر بگیرد و سلولهای بیشتری از مغز را فعال میکند.
  2. کارهای هنری انجام دهید. هنر جز مواردی است که مستقیما با نیم کره سمت راست مرتبط است انجام کارهای هنری مثل نقاشی، موسیقی و غیره بخصوص برای کسانی که نیم کره سمت چپ فعالتری دارند باعث میشود قدرت تخیل و تجسمشان و نهایتا نیم کره راست مغز قدرت بیشتری بگیرد و در آینده میتوانند از قدرت شهودی و خلاقیت خود استفاده بیشتری ببرند. با انجام کارهای هنری با اصوات جدید رنگهای جدید و مواردی که از کارهای منطقی روزانه متفاوت هستند مواجه میشوید و این موضوع میزان زیادی از سلولهای جدید مغزی را فعال میکند.
  3. یکی از کارهایی که سلولهای مغزی متفاوتی را در گیر میکند این است که به جای آرام کتاب خواندن بلند کتاب بخوانید. شما میتوانید ابتدا خودتان برای یک نفر دیگر چند صفحه را بلند بخوانید و بعد از وی خواهش کنید که او بلند بخواند و شما گوش کنید.
  4. حتما غذاها ناآشنا را امتحان کنید: خیلی از افراد را میشناسیم که به یک سفر دور میروند و بعد تمام وقت خود را میگذارند که دنبال رستوران هایی بگردند که غذاهای کشور خودشان را پخت کند. البته هر انسانی مختار است که این کار را بکند ولی اگر کسی خواستار رشد و پیشرفت است باید عادتها قدیمی را بشکند باید بتواند غذاهای جدید را امتحان کند تا سلول های جدیدی در مغز خود را بکار اندازد.
  5. اشیای محل کار یا اتاق خود را وارونه کنید و یا جای آنها را تغییر دهید. اجازه ندهید که همواره نا خود آگاه شما به یک محیط روز مره عادت کند این موضوع به مرور باعث عدم کارایی خلاقیت مغز و ذهن شما میشود. یک از تمرین های موثر در این حوزه وارونه کردن ساعت روی میز یا روی دیوار است این باعث میشود که درگیری بیشتری برای سلولهای مغزی به وجود اید.
  6. جای خود را سر میز غذا جابجا کنید: یکی از کارهای تکراری که بسیاری از افراد انجام میدهند تکراری بودن محل نشستن آنها سر سفره یا سر میز غذاست. برای اینکه سلولهای مغز خود را درگیر کنید جای خود را عوض کنید همواره جاهای مختلفی از سفره و حتی گاها محل قرار گرفتن میز ناهار خوری را تغییر دهید.
  7. روزی نیم ساعت پیاده روی کنید: یکی از ارزانتری درمانها و پیش گیری ها در زندگی انسان پیاده روی است. هیچ موجود زنده ای در دنیا وجود ندارد که بدنش برای پیاده روی طراحی شده باشد بجز انسان. پیاده روی عادتی است که باید در زندگی ما نهادینه شود. پیاده روی نه تنها باعث تنظیم فشار و چربی و قند خون میشود، اگر از سنین جوانی به یک عادت تبدیل شود در تقویت توده های عضلانی تاثیر به سزایی دارد و از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری میکند. تحقیقات نشان داده است که هنگام پیاده روی مسیر های عصبی جدید در مغز انسان ساخته میشود و بسیاری از افراد هستند که وقتی به یک مشکل برخورد میکنند اولین کاری که میکنند مشغول پیاده روری میشوند. این پیاده روی نه تنها به آنها آرامش فراوانی میدهد بلکه اغلب اوقات هنگام پیاده روی راه کارهای عالی بذهن انسان خطور میکند و این موضوع به خاطر فعالیت مثبت سلولهای مغزی در هنگام پیاده روی میباشد.

  1. بازی کنید: اگر فرزند دارید حتما با او روزی نیم ساعت بازی کنید. میتوانید از بازی هایی با چشم بسته برای حدس زدن محیط اطراف یا یک شی استفاده کنید. بازی هایی انجام دهید که صدای خنده شما بلند شود احساسات شما درگیر شود. بازی باعث فعالیت صحیح سلولهای مغزی میشود برای همین است که اغلب روانشناسان معتقد هستند که مهمترین کاری که بچه ها در سنین قبل از 7 سالگی باید انجام دهند بازی کردن است. تمام موفقیت آینده بچه ها به این بازی کردن در سنین کودکی بستگی دارد. به همین ترتیب بازی کردن برای بزرگسالان هم به توسعه و رشد سلولهای مغزی کمک میکند.

نتیجه گیری

در پایان باید اشاره کنم که اینها فقط تعداد کمی از کارهایی هستند که برای رشد سلولهای مغزی و افزایش هوشیاری و حافظه میتوانیم انجام دهیم اما مهم این است که برنامه ای منظم برای این کارها داشته باشیم به این ترتیب هم از زندگی هم از کسب و کار لذت بیشتری میبریم و احتمالا در سنین بالا احتمال ابتلا به آلزایمر کاهش پیدا میکند. این موضوعی یکی از مواردی است که چه در جلسات مشاوره کسب و کار حضوری و مشاوره کسب و کار آنلاین یا در جلسات دوره بیزینس کوچینگ در اصفهان به صورت آنلاین و حضوری به صاحبان کسب و کار پیشنهاد میکنیم و در اغلب موارد بازخورد های جالبی را از طرف انها دریافت میکنیم. انجام تمرینات فوق در کمتر از یک ماه تاثیرات مثبت خود را در افزایش حافظه و هوشیاری نشان میدهد کافی است که امتحان کنید.