خلاصه کتاب قاعده 10 برابر

خلاصه کتاب قاعده 10 برابر

خلاصه کتاب قاعده 10 برابر

اثر : گرنت کاردون

چگونه از حدود خود فراتر روید به اهداف بلند پروازانه دست یابید و به موفقیتی عظیم برسید.

تعریف شما از موفقیت چیست؟ هرچه که باشد، میدانیم که به این آسانی‌ها به دست نمی‌آید. سالهاست افراد مختلفی سعی داشته اند موفقیت را در غالب جمله‌های تاکیدی و شعارهای ساده مانند موفقیت یک سفر است نه یک مقصد عرضه کند اما اغلب با شکست مواجه است. حقیقت این است که بیشتر شبیه بازاریاب‌ها هستند و ایده‌هایی باشکوه و پر زرق و برق را به مشتریان خود عرضه می‌کنند اما در واقع نمیدانند که چگونه مردم را به سمت موفقیت راهنمایی کنند.

قانون ده برابر

این قانون نشان میدهد که چگونه هر کسی میتواند به کمک یک قانون ساده در زندگی خود به موفقیت‌های ماندگار و دستاوردهای عالی که زمانی غیر ممکن می‌ نمودند دست پیدا کند. ده برابر تلاش بیشتر ده برابر ثمره بیشتر. اگر به یک کتابفروشی بروید و از فروشنده کتابی در مورد موفقیت درخواست کنید با انبوهی از کتاب‌هایی مواجه می‌شوید که قول می‌دهند رمز موفقیت را برایتان برملا سازند با وجود این همه گزینه انتخاب بهترین کتاب کار آسانی نیست.

قانون ده برابر را با دقت بیاموزد و به کار ببندید تا در هر زمینه‌ای که می‌خواهید موفق شوید. پس اگر می‌خواهید محصولی را به فروش برسانید و فکر می‌کنید که با برقرار کردن روزانه ۱۰ تماس تلفنی موفق می‌شوید احتمالاً باید هدف خود را حدود ۱۰۰ تماس تلفنی قرار دهید  با تلاش مضاعف حتما به نتیجه دلخواه خود میرسید. اما به کمک قانون ۱۰ برابر دستاوردهای بیشتری در انتظار شماست. نیمه دوم قانون ۱۰ برابر به این صورت است تمامی اهداف شما باید ۱۰ برابر بزرگتر از آنچه واقع گرایانه خوانده می‌شود باشد. به بیانی دیگر تا می‌توانید اهداف بلند پروازانه انتخاب کنید و خود را محدود نسازید.

ممکن است ساده لوحانه به نظر برسد اما اگر هدفی دست پایین برای خود تعیین کنید در صورتی که شکست بخورید احساس خیلی بدی خواهیدداشت. اگر موفق هم شوید آنچنان که برایتان دلنشین نخواهدو البته شکست در رسیدن به هدفی بسیار والا خیلی بهتر از موفقیت در رسیدن به هدفی معمولی و سطح پایین است برای مثال فرض کنید که می‌خواهید یک نویسنده باشیدهدف شما باید نوشتن یک رمان بلند باشد نه یک داستان کوتاه دو صفحه‌ای زیرا حتی اگر موفق به نوشتن داستان کوتاه شوید باز هم خود را یک نویسنده نخواهید دانست به این ترتیب حرف اصلی قانون ۱۰ برابر این است: “تلاش بیشتر رویاهای بزرگتر”

غلبه بر مشکلات غیر منتظره و شکوفایی استعدادها

تاریخ بارها و بارها اثبات کرده است که داشتن بهترین محصول برای رسیدن به موفقیت کافی نیست. موفقیت واقعی در بازار هنگامی به دست می‌آید که بدانید در مواجهه با مشکلات غیر منتظره چگونه رفتار و موقعیت خود را به خوبی مدیریت کنید. به این ترتیب است که قانون ۱۰ برابر در برخورد با چالش‌های پیش‌بینی نشده نیز به کار می آید که هدف شما برش یکصد هزار کالاست در حالی که اغلب مردم میزان فروش خود را تنها برای ۱۰ هزار کالا هدف گذاری می‌کنند هدف غول‌آسایی که انتخاب کرده‌اید حتی اگر با افزایش ناگهانی تعداد سفارش‌ها روبرو شوید به راحتی می‌توانید همه‌شان را برآورده سازید.

زیرا از قبل ظرفیت لازم برای عملیات عظیم‌تر را توسعه داده‌اید. این قانون ۱۰ برابر رهنمودهای واضحی برای رسیدن به موفقیت ارائه می‌کند. مردم اغلب فکر می‌کنند که موفقیت فقط برای دیگران است وخودمحکوم به شکست هستند اگر شما نیز این چنین فکر می‌کنید افکار خود را از این باور غلط بزدایید و بدانید که هیچ محدودیتی برای موفقیت وجود ندارد. برخلاف آنچه دیگران می‌گویند موفقیت یک بازی برد و باخت نیست و همه می‌توانند به منفعت برسند. هر کسی که از قانون ۱۰ برابر استفاده کند می‌تواند به موفقیت برسد بدون آنکه به دیگران زیانی برساند. برای مثال اگر شما تلفن همراه جدید را با موفقیت به بازار عرضه کنید این تنها شما نیستید که به موفقیت و کامیابی رسیده‌اید، موفقیتی که به وجود آورده‌اید به نفع همه است. در ابتدا ممکن است شرکت‌های دیگر به شما حسادت ورزند اما با یادگیری راه و روش شما آنها نیز می‌توانند به موفقیت دست یابند.

قانون ۱۰ برابر با این رهنمودها شما را به سمت نهایت توانایی‌ها و شکوفایی استعدادهایتان سوق می‌دهد. کاردون خود تا سن ۲۰ سالگی در گرداب اعتیاد به مواد مخدر و الکل غوطه ور بود. در بزنگاهی از زندگی خود متوجه شد که از هیچ یک از توانایی‌هایش استفاده نمی‌کند و هیچ خواسته و آرزویی ندارد، تصمیم گرفت که محدودیت‌های ذهنی را از بین ببرد و خود را مجبور به رسیدن به دستاوردهایی ساخت که پیش از آن حتی در خواب هم آنها نبود.

خلاصه کتاب قاعده 10 برابر

استفاده از تمام قوا در مواجهه با چالشها

آیا تا بحال چیزی در مورد چهار مرتبه عمل شنیده‌اید؟ مفهوم ساده‌ای است که می‌گوید در مواجهه با یک موقعیت شما می‌توانید به چهار روش پاسخ دهید:

  • ۱ هیچ کاری انجام ندهید
  • ۲ عقب‌نشینی کنید
  • ۳ معمولی اقدام کنید
  • ۴ با تمام قوا اقدام کنید.

چهارمی کلید رسیدن به موفقیت است. برای اینکه بهتر متوجه این قاعده شوید به رفتار کودکان توجه کنید، وقتی آنها با چالش یا مشکلی روبرو می‌شوند از هرچه در توان دارند استفاده می‌کنند بی‌آنکه بخواهند حساب و کتاب کنند و به فکر بودجه‌بندی باشند بنابراین کودکان را الگوی خود قرار دهید. به جای آنکه محاسبه کنید چقدر زمان برای انجام کاری نیاز دارید یاد بگیرید که با تمام قوا عمل کنید و آن را برای خود تبدیل به عادت سازید. برای مثال فرض کنید که می‌خواهید برای تولید انبوه محصولتان با یک سرمایه‌گذاری مذاکره کنید در چنین موقعیتی درنگ جایز نیست تمام تلاشتان را به کار گیرید تا به خوبی محصول خود را معرفی و شخص را برای سرمایه‌گذاری متقاعد سازید.

نگران انرژی زمانی که هزینه می‌کنید نباشید زیرا در صورت موفقیت پاداشی بسیار بزرگتر در انتظار شماست. اما به یاد داشته باشید که مسئولیت پذیری اهمیت بالایی دارد موفقیت چیزی نیست که خود به خود اتفاق بیفتد بلکه نتیجه تلاش‌های بی‌وقفه خود شماست. خود را یک قربانی یا بازیچه دست دیگران نپندارید عملگرا باشید و مسئولیت کارهای خود را بپذیرید. از چالشهایی که سر راهتان قرار می‌گیرد استقبال کنید و آنها نه به عنوان خطر و ریسک بلکه به عنوان فرصتی برای رشد و پیشرفت ببینید. در حقیقت دنیا پر شده است از چیزهای متوسط ببینید که چگونه اکثر مردم به دنبال یک زندگی معمولی و متوسط هستند.

متوسط بودن به این معناست که با هرچه هست کنار بیایید روزهای خود را بگذرانید و دغدغه ای جز روز های آینده نداشته باشید. اما متوسط بودن چه ایرادی دارد؟ خطر اصلی آن است که متوسط‌ها در شرایطی هستند که به سرعت می‌توانند به زیر متوسط سقوط کنند. برای مثال بحران اقتصادی سال 2008میلادی است که بیشترین ضربه به متوسط ها وارد شد و بسیاری  را به فقر کشاند. همین مسئله نشان می‌دهد که هدف گذاری متوسط کافی نیست. برای خود تعریفی از متوسط قرار دهید. سپس برای ۱۰ برابر آن هدف گذاری کنید در این صورت است که موفقیت شما برای طولانی مدت تضمین میشود.

استفاده از تمام قوا برای دستیابی به بهترین نتایج

نتایج حال که از اهمیت داشتن اهداف بلند پروازانه باخبر شده‌اید چقدر می‌خواهید برای رسیدن به آنها تلاش و هزینه کنید؟ جواب این سوال بسیار ساده است و به محاسبات سخت و پیچیده‌ای نیاز ندارد شما باید تمام همت و انرژی و ایده‌های خود را برای دستیابی و اهداف خود به کار ببندید. نکته  مهم دیگر این است که باید بتوانید در برخورد با مشکلات متفاوت بیندیشید و راه حل‌های خلاقانه پیدا کنید. زیرا اگر طبق آنچه که گفته شد اهداف خود را درست انتخاب کرده باشید مشکلات بزرگی بر سر راهتان سبز خواهند شد حل مشکلات بزرگ آسان نیست باعث سرخوردگی شما شود. شما باید باهوش و زیرک باشید و از آخرین قطره‌های توان و انرژی خود برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید.

هر کاری می‌کنید فقط رد پای کسانی که شکست خورده‌اند را دنبال نکنید. برای غلبه بر مشکلات مسیر و رسیدن به مقصد شما باید با تمام وجود خواستار رسیدن به اهداف خود باشید و یک لحظه هم آنها را از ذهنتان خارج نکنید. کودکان در این زمینه نیز الگوهای بسیار خوبی هستند آنها دیوانه وار به دنبال چیزها و تجربه‌های جدید می‌روند و تمام انرژی‌شان را صرف شی یا فعالیت جدید مورد علاقه خود می‌کند برای رسیدن به موفقیت شما نیز باید همین کار را انجام دهید هنگامی که دیگران متوجه جدیت و علاقه شدید شما شوند آنها نیز شما را در مسیر رسیدن به اهداف بلند پروازانه‌تان همراهی می‌کنند. در مقابل اگر شما نتوانید نشان دهید که چقدر در راه خود جدی و مصمم هستید دیگران نیز فکر خواهند کرد که شما فقط بیهوده خوشبین هستید.

خلاصه کتاب قاعده 10 برابر

تلاش برای رشد و مدیریت زمان و احساسات

اگر از قانون ۱۰ برابر در زندگی خود استفاده می‌کنید به یاد داشته باشید که باید همیشه در حال رشد و ترقی باشید. موفقیت به وسیله رشد هموار می‌شود بهتر است. در حال پیشروی و حمله شکست بخورید تا در حال عقب نشینی. بنابراین برای اینکه همواره رو به جلو قدم بردارید باید از دست چیزهایی که می‌خواهند بر شما اثر بگذارند و اعمالتان را کنترل کنند خلاص شوید. فقط به تلاش برای رسیدن به اهدافتان ادامه دهید برای مثال در اقتصادهای رو به شکست مردم آشفته می‌شوند و می‌خواهند هرچه سریع‌تر تمام دارایی‌هایشان را به مکانی امن منتقل کنند. در چنین شرایطی شما نباید نگران آنچه دیگران انجام می‌دهند باشید و تنها بر اهداف خود متمرکز شوید. برای اینکه واقعاً موفق شوید باید کنترل روزهای کاری و احساسات خود را در دست بگیرید.

بسیاری از مردم همیشه درباره برنامه‌ریزی زمانی نگران هستند و واقعیت این است که زمان محدود است سوال اصلی این است که چگونه ذهن خود را پرورش دهید تا همه چیز برایتان ممکن شود؟ تنها روش عملی این است که تلاش کنید تا در زمان کمتر دستاورد بیشتری داشته باشید حواستان به مقدار زمانی که در اختیار دارید باشد، سخت‌تر کار کنید و زمانتان را کارآمدتر بودجه‌بندی کنید.

گرند کاردون بعد از آنکه دخترش به دنیا آمد هر روز  یک ساعت زودتر از خواب بیدار شد تا بتواند آن زمان را با دخترش سپری کند و همسرش بتواند استراحت کند بدون آنکه به زمان کاری و میزان فعالیت‌هایش لطمه وارد شود. در مورد کنترل زمان صحبت شد و اکنون زمان آن است که درباره کنترل احساسات صحبت کنیم. عواطفی چون ترس و غرور می‌توانند مانع پیشرفت شما باشند ریسک گریزی و ترس از شکست شما را از رسیدن به اهدافتان باز می‌دارد و داشتن غرور زیاد باعث می‌شود که نسبت به نظرات سازنده جبهه بگیرید پس به یاد داشته باشید که وقتی چنین احساساتی پیدا کردید وظیفه شماست که آنها را تحت کنترل خود گرفته و با آرامش مسیر موفقیت را طی کنید.

تعیین اهداف پرمعنی

اکنون شما تقریباً با تمامی جوانب قانون ۱۰ برابر آشنا شده‌اید و به زودی می‌توانید استفاده از آن را شروع کنید تنها یک مورد دیگر باقی مانده است چگونه باید هدف خود را انتخاب کنید؟ آنچه مسلم است قبول این موضوع است که شما نباید از شخصی الگو بگیرید که خودش اهدافش را تحت تاثیر باورها و نظرات جامعه انتخاب کرده است. برای مثال مفهوم رضایت مشتری را در نظر بگیریدبرخلاف انکه همواره گفته میشود مشتریان راضی عامل موفقیت یک کسب و کار هستند بسیاری از شرکتها اصلا در ابتدای کار تعداد مشتریان زیادی ندارند هدف اصلی آنها در واقع باید افزایش تعداد مشتریان خود باشند. علاوه بر آن اگر شما طرز تفکر ۱۰ برابر داشته باشید نیازی نیست که از عدم رضایت مشتریان خود بترسید. زیرا شما ما همواره چیزی بیش از انتظار مردم به آنها ارائه می‌کنید.

در نتیجه با مشاوره کسب و کار در اصفهان می‌توانید انرژی خود را در یافتن مشتریان جدید متمرکز کنید بسیاری از برندهای موفق مانند اپل و گوگل اکتساب مشتری را بر رضایت مشتری مقدم می‌دانند. آنها می‌دانند که هرچه افراد بیشتری در مورد برند آنها مطلع شوند و بیشتر بر سر زبان‌ها بیفتند موفقیت بیشتری به دست می‌آورند، این نکته مهم را به یاد داشته باشید که نظرات مشتری حتی اگر منفی باشد با ارزش است زیرا به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید کار خود را بهبود دهید. برای مثال وقتی حرف از تلفن همراه به میان می‌آید، اپل نامی است که به ذهن‌ها خطور می‌کند اگر کسی بخواهد مطلبی را جستجو کند گوگل موتور جستجوییست که به آن مراجعه می‌کند.

بنابراین شما نیز راه شرکت‌های موفق را پیش بگیرید و باافتخار هرچه برای عرضه دارید را تبلیغ کنید تا بتوانید نامتان را بر سر زبان‌ها بیندازید. نمونه های اهداف پر معنی را شناختید. پس در اسرع وقت فهرستی از اهداف پرمعنی خود تهیه کنید مشخص کنید چه کارهایی باید انجام شوند و سپس با تمام توان دست به اقدام بزنید.

برای مثال اگر هدف شما فروش ۱۰۰ هزار عدد از محصولاتتان است باید دقیقاً مشخص کنید که به چه طریقی می‌توانید به آن برسید؟ باید بودجه بخش بازاریابی را افزایش دهید یا باید از روش تبلیغاتی جدیدی استفاده کنید؟ بعد از تعیین فهرست اهداف میتوانید  بر اساس نیاز آن را اولویت بندی کنید یا تغییر دهید. حرف  اصلی قانون ۱۰ برابر این است:  اهداف و تمرکز خود را تغییر دهید تا به فراتر از هرچه متصور می‌شدید برسید. به کمک ذهنیت ده برابر بزرگتر می اندیشید، سخت تر کار میکنید، تعهد بیشتری دارید و با انگیزه بالا برای دستیابی به اهدافی که زمانی دور از تصورتان بودند، تلاش می‌کنید.

لینک دانلود کتاب:

https://taaghche.com/book/95863/%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%DB%B1%DB%B0-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D8%AE%D9%84%D8%A7%D8%B5%D9%87-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *