اگر شما از طریق سایت ما با خدمات مشاوره آنلاین ما آشنا شده‌اید، این فرصت را از دست ندهید! در صورتی که پس از مطالعه این مقاله با ما تماس بگیرید، می‌توانید از 20 درصد تخفیف ویژه برای اولین جلسه مشاوره آنلاین خود بهره‌مند شوید. این تخفیف به عنوان هدیه‌ای از طرف ما به شما تقدیم می‌شود تا بتوانید با آسودگی خاطر و هزینه‌ای کمتر، از خدمات مشاوره تخصصی ما استفاده کنید.

در دنیای پرشتاب امروز، اقدام‌گرایی به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان موفقیت در هر کسب‌وکاری شناخته می‌شود. ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه، بدون اتخاذ گام‌های عملی، هیچگاه به ثمر نخواهند نشست. در مقاله هرم موفقیت سنیکا، به معرفی هرم موفقیت پرداختیم و دیدیم که اقدام‌گرایی یکی از پله‌های اساسی برای صعود به قله این هرم است.

اما چگونه می‌توان در مسیر اقدام‌گرایی گام‌های موثری برداشت و به اهداف خود در کسب‌وکار دست یافت؟

در اینجا، من به عنوان مشاور کسب‌وکار و مربی آنلاین، با ارائه خدمات مشاوره و دوره‌های آموزشی هدفمند، در کنار شما هستم تا به شما در تبدیل ایده‌ها به اقدام و دستیابی به موفقیت در کسب‌وکارتان کمک کنم.

با استفاده از خدمات من، می‌توانید:

  • تعیین دقیق اهدافی که با شرایط شما تناسب داشته باشد و قابل دستیابی باشد.
  • برنامه‌ای عملی و هدفمند برای رسیدن به اهدافتان تدوین کنید.
  • بر چالش‌ها و موانع مسیرتان غلبه کنید.
  • با انگیزه و اشتیاق، گام‌های موثری در مسیر اهدافتان بردارید.
  • مهارت‌های خود را در زمینه‌های مختلف مرتبط با کسب‌وکارتان ارتقا دهید.
  • از جدیدترین دانش و متدهای روز در زمینه هدفگذاری و اقدام‌گرایی در کسب‌وکار بهره‌مند شوید.
  • با افراد موفق و متخصص در حوزه کاریتان ارتباط برقرار کنید.
  • و در نهایت، به قله موفقیت در کسب‌وکارتان دست پیدا کنید.

مزایای استفاده از خدمات مشاوره و دوره‌های آموزشی من:

  • تجربه و تخصص:من دارای سال‌ها تجربه در زمینه مشاوره کسب‌وکار و مربیگری آنلاین هستم و با چالش‌ها و موانع مختلف در مسیر اقدام‌گرایی در کسب‌وکار به خوبی آشنا هستم.
  • تعهد و اشتیاق:من به شما متعهد هستم که در تمام مراحل این مسیر، در کنار شما باشم و از هیچ تلاشی برای موفقیت شما دریغ نکنم.
  • روش‌های اثبات‌شده:من از روش‌ها و استراتژی‌های اثبات‌شده در زمینه مشاوره کسب‌وکار و هدفگذاری استفاده می‌کنم که به شما کمک می‌کند تا به طور موثر و کارآمد به اهدافتان برسید.
  • حمایت و تشویق:من در تمام مراحل این مسیر، حامی و مشوق شما هستم و به شما کمک می‌کنم تا با انگیزه و اشتیاق، به سمت اهدافتان گام بردارید.

امروزه اغلب اساتید و مربیان در مورد نقش تفکرات و ذهنیات و باور ها در موفقیت صحبت میکنند و خیلی از آنها نقش آن را با اهمیت تر از نقش اقدام و عمل میدانند و بسیاری از آن اساتیدی که تجربه عملی ندارند اعتقاد دارند که فقط با تغییر نگرش و باور و تفکر میتوان به همه چیز دست یافت. اما از طرفی هرکسی که کسب و کاری داشته یا دارد این را میداند که بدون عمل و اقدام هیچیک از ایده ها و خلاقیت ها و تفکرات اگر به مرحله عمل در نیاید قطعا به هیچ نتیجه ای هم نخواهد رسید.

سنا غیور، ارائه دهنده بهترین خدمات مشاوره کسب و کار در اصفهان با ارائه مشاوره حضوری کسب و کار، مشاوره آنلاین و.. در این مقاله به اهمیت اقدام گرایی در رشد و توسعه کسب و کار میپردازیم و بررسی میکنیم که اگر عمل گرایی وجود داشته باشد چه نتایج مثبتی برای کسب و کار و زندگی فردی به همراه خواهد داشت.

اهمیت اقدام گرایی

از طرفی اگر اقدام گرایی وجود نداشته باشد هیچ هدفی تکمیل نمی شود.

از طرف دیگر در دنیای پر از تلاطم و پیشرفت امروز اگر اقدام گرایی وجود نداشته باشد کسب و کار ها نمیتوانند به موقع و درست نسبت به تغییرات اقتصادی و تکنولوژی عکس العمل نشان دهند.

اقدام گرایی باعث میشود که شرکت ها و سازمانها به سرعت بتوانند تحلیل کنند که آیا استراتژی های جدیدشان عملی هستند و یا نیاز به اصلاح دارند در صورتی که اگر اقدامی صورت نگیرد یک استراتژی در حد یک فکر باقی میماند.

تجربیاتی که از اقدام گرایی حاصل میشود باعث میشود که کسب و کار رو به جلو پیشرفت کند

وقتی که اقدام گرایی وجود دارد یک کسب و کار میتواند بخش های جدید از بازار را که تا بحال کسی وارد به آن نشده است را مورد امتحان قرار دهد .

اقدام گرایی جلوی ترس و اهمال کاری را میگیرد و یک سازمان و مدیرانش را قابل اعتماد جلوه میدهد. به طور کلی مشتریان به سازمانهایی که سریع اقدام انجام میدهند وفادارتر باقی میمانند.

یک راه کار عملی برای افزایش عملگرایی و اقدامگرایی

برای بالا بردن اقدام گرایی یک مدیر کسب و کار هر روز صبح باید سه سوال کلیدی از خودش و تیمش بپرسد:

  1. سه تا اقدامی که باید برای آن موضوع انجام دهیم چیستند؟
  2. سه تا اقدامی که نباید انجام بدهیم چیستند؟ اینها کارهایی هستند که از انجام کار جلوگیری میکنند.
  3. سه تا که باید بیشتر انجام بدهیم چیستند؟

یک تفاوت عمده بین مدیران موفق و مدیران معمولی در میزان اقدام گرایی است. مدیران موفق سریع اقدام میکنند از نتایج و تجربیات بدست آمده استفاده میکنند مسیر را اصلاح میکنند و اقدام بعدی را انجام میدهند. اما مدیران معمولی در مرحله تحقیق و بررسی گیر میکنند و این باعث میشود یا فرصت از دست برود و یا نگرانی از چگونگی انجام کارها از انجام اقدامات مناسب جلوگیری کند.

برای داشتم عملگرایی مناسب چه مواردی نیاز است:

  1. قبل از هر چیز باید هدف گذاری مناسب انجام دهیم و تمامی نکات مثبت و منفی اقدام پیش رو را مورد ارزیابی قراردهیم.
  2. بعد از مشخص شدن هدف وضعیت موجود خود را به صورت کامل مورد ارزیابی قرار دهیم.
  3. استراتژی مناسب برای رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب را مشخص کنیم .
  4. مشخص کنیم که چه افرادی طی چه مدت زمانی باید چه اقداماتی انجام دهند .
  5. مدیریت زمان از مستلزمات اقدام گرایی است. برای اینکه اقدام ما موثر باشد باید کارها را اولویت بندی کنیم و هر اولویت را در زمان مناسب انجام دهیم.
  6. کنترل : برای اینکه یک مدیر بتواند اقدامات مناسب ودرستی انجام دهد باید اقدامات خودش و تیمش را به صورت دائم مورد ارزیابی و کنترل قرار دهد. ضمن اینکه باید از ابتدا مشخص باشد که هر شخص دقیقا چه وظائفی را بر عهده دارد باید زمان انجام هر وظیفه نیز مشخص شود و در فواصل زمانی منظم این اقدامات از افرا موظف پیگیری شود.
  7. استفاده از شبکه های ارتباطی و همچنین منابعی که بتوانند در انجام اقدامات به ما کمک کنند بسیار ضروری است.
  8. مدیریت منابع انسانی به صورتی که بتوان از توانایی آنها بهترین استفاده را در مسیر هدف بنماییم.

امروزه اگر کسب و کارها بخواهند رشد کنند و یا حتی برای بقای خودشان تلاش کنند باید فرهنگ اقدام گرایی در سازمان نهادینه شود. اما قبل از انجام اقدامات مسائل فکری و تحلیلی نیز اهمیت ویژه ای دارد. قبل از هر چیز هدف مشخص شود و دلائلی که باید این هدف محقق شود برای تمامی تیم واضح شود و سپس مراحل مختلف اقدام و عمل برنامه ریزی شود.